Zdraví-AZ Vaše fórum o zdraví

Právě je ned zář 23, 2018 7:54 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát úno 02, 2018 6:31 am 
Offline

Registrován: ned dub 26, 2009 6:26 pm
Příspěvky: 1534
Bydliště: Ba
https://www.vitamindcouncil.org/for-hea ... -exposure/

Deficient: 0-40 ng/ml (0-100 nmol/l)
Sufficient: 40-80 ng/ml (100-200 nmol/l)
High Normal: 80-100 ng/ml (200-250 nmol/l)
Undesirable: > 100 ng/ml (> 250 nmol/l)
Toxic: > 150 ng/ml (> 375 nmol/l)

Ja som mal po zime ked som nesuplementoval este menej nez ty (15 ng/ml co je 37 nmol/l) a doktorka ze to je v pohode, ze to nieje tak hrozne. Asi takto to maju lekari... zmeraj si urcite aj po niekolkomesacnej suplementacii, co to urobilo s tou hodnotou.

S tym olejom z jater opatrne. Zisti si, kolko ma vitaminu A vo forme retinolu. Urcite neber viac ako 1500 IU vitaminu A vo forme retinolu, pokial si niesi isty, ze mas deficit. Ak ho mas totiz dostatok, a beres vyse 3000 IU, uz sa zacinaju prejavovat skodlive ucinky vitaminu A, pokial dojde k jeho nasyteniu v tele (bere sa dlhodobo). Jednym z prejavou je aj, ze narusa fungovanie vitaminu D a tym padom aj imunity.
https://articles.mercola.com/sites/arti ... -well.aspx

Mozno to suvisi s tym co si napisal, ze v skutocnosti vysoke mnozstvo vitaminu D nieje tym vinnikom, uz som videl studie, kde sa to nepochopilo, ako to cele funguje. Inymi slovami, hovorim, ze pit ryby olej s vysokym obsahom vitaminu A, je nezmysel, pokial nemas potvrdeny deficit vitaminu A. Pokial ti zle funguje konverzia z betakarotenu, napriklad. Pokial ti funguje dobre konverzia z betakarotenu, urcite doplnaj vitamin A cez betakaroten, a vitamin D suplementuj oddelene, nie z rybieho oleja.

_________________
Prehladne strucne navody fora Zdravi-az


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát úno 02, 2018 7:50 pm 
Offline

Registrován: stř led 31, 2018 9:39 pm
Příspěvky: 2
Supr, takže je to ještě složitější, než jsem si myslel :) ... Díky moc oběma za info. Tu dávku oleje asi teda zase mírně snížim a tabletky zatím nechám na 1000 IU. Bude to takový střízlivý řešení, než si budu jistější, co a jak. Nějakou suplementaci nechám, protože jsem měl nižší i např. ionizovaný vápník.

Btw,WPAF píše (v reakci na Mercolu), že:
Citace:
A dose of 1000 IU vitamin D daily is adequate to avoid problems with vitamin A in adults.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob úno 03, 2018 12:10 pm 
Offline

Registrován: pát led 29, 2016 11:42 am
Příspěvky: 321
Přírodní vitamin A by měl být v pohodě, toxicita byla prokázaná u umělého áčka. Průšvih je, že spousta rybích olejů má přidaný umělý vitamin A.

Beta-karoten se u lidí se zdravotními problémy na vitamin A skoro nedokáže přeměnit, takže bych ho vůbec nebrala v úvahu jako zdroj vitaminu A.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob úno 03, 2018 4:49 pm 
Offline

Registrován: pon srp 14, 2017 8:13 pm
Příspěvky: 528
Gamina píše:
Přírodní vitamin A by měl být v pohodě, toxicita byla prokázaná u umělého áčka. Průšvih je, že spousta rybích olejů má přidaný umělý vitamin A.

Beta-karoten se u lidí se zdravotními problémy na vitamin A skoro nedokáže přeměnit, takže bych ho vůbec nebrala v úvahu jako zdroj vitaminu A.

Plne suhlasim s tymto nazorom.

_________________
29.8. 2018 .......... Myslím, že by už aj stačilo.... :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 9:35 am 
Offline

Registrován: ned říj 22, 2017 10:13 am
Příspěvky: 136
Myslím, že nejdůležitější je, aby zdroj vitamínu D byl čistě přírodní. Já beru Blue Ice fermentovaný olej z tresčích jater, který je současně i nejlepším zdrojem omega 3. Je to jeden z mála produktů, který neobsahuje žádnou chemii a je vyrábět starodávnou metodou, kterou používali námořníci už od středověku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 2:58 pm 
Offline

Registrován: ned dub 26, 2009 6:26 pm
Příspěvky: 1534
Bydliště: Ba
Mylite sa, rata sa aj prirodny vitamin A, vo forme retinolu. Iba betakaroten je bezpecny.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_A

V tom clanku (asi ste ho necitali), co som hodil, je to tam vyslovene proti uzivaniu vyssich davok rybieho oleja, kvoli toxicite vitaminu A. Este je tam aj popisany sposob, ako predavkovanie blokuje fungovaniu vitaminu D, a retinol sa teda vstrebava velmi dobre. Je to vitamin rozpustny v tukoch, cize telo sa ho nezbavuje velmi dobre a kumuluje sa v nom. Je jedno ci sa kumuluje z prirodneho alebo chemickeho zdroja, ked jeho vysoka hladina skodi a blokuje vitamin D. Je ho nebezpecne brat, je jedno v akej forme (ci prirodnej alebo chemickej). Priotravenia nastali aj u ludi, ktori jedli vela rybych peceni na arktickych vypravach v davnejsich casoch, ked sa o tom este nevedelo.

_________________
Prehladne strucne navody fora Zdravi-az


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 7:14 pm 
Offline

Registrován: úte zář 01, 2015 12:37 pm
Příspěvky: 63
A jakou hodnotu retinolu a vitaminu D bych měl mít teda ideálně v krvi? 1mg/l vit.A a 50-100ng/ml? Jak si to sledujete? Testy z krve každý čtvrt rok nebo častěji?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob úno 17, 2018 1:18 pm 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 25420
Bydliště: Poděbrady
_os_ píše:
Podle krevních testů mám vitamin D jen 43,5 nmol/l, takže suplementuju, ale ne nějak extrémně. Už předtím jsem bral cca 3 až 4 g Möller's oleje z tresčích jater, teď beru tak 5 až 6 g a k tomu tabletku D3 1000 IU. Takže odhaduju, že to bude celkem tak 1500 IU denně.

Když jsem se ale poohlídl na internetu, dočetl jsem se, že to s vitaminem D není úplně jednoduché - působí prý imunosupresivně. Nejen, že se nedoporučuje například na lymskou boreliózu (logicky), ale i použití na autoimunitní nemoci je použití dost sporné, viz např.:

http://microbeminded.com/vitamin-d-supp ... ppressive/

Citace:
Blood-borne 25-D likely provides symptomatic relief by acting in a manner similar to the immunosuppressive medications described earlier, the use of which has been associated with high rates of relapse and instability over time.


(článek citovaný v článku je k dispozici tady)

Takže jsem z toho teď trochu zmatený. Neprostudovával tohle někdo tady na fóru nějak blíže?

Vitamíny rozpustné v tuku jsou dost problematické hlavně z pohledu toho že se navzájem vytlačují a dají se předávkovat, což může generovat i zdravotní komplikace. Vhodné by jednoznačně bylo stav pravidelně monitorovat pomocí laboratorních vyšetření a snažit se hladiny udržet stabilně v rozumné úrovni. To že je to v místních podmínkách prakticky nerealizovatelné nám moc nepomáhá, třeba retinol tuším dělá v celé republice snad jen jedno pracoviště v Praze a ještě tam musíte dojet osobně, nelze tam vzorek krve zaslat. Jinak s tím vitamínem A bych souhlasil se členkou Gamina že jedině retinol je vitamín A nic jiného a jeho přeměna z provitamínů je možná pouze za určitých podmínek, které zde množství lidí vůbec není schopno splnit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz