Zdraví-AZ Vaše fórum o zdraví

Právě je úte pro 11, 2018 9:37 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: sob kvě 21, 2016 4:28 pm 
Offline

Registrován: pát led 29, 2016 11:42 am
Příspěvky: 321
Je tady někdo, kdo někdy držel dietu s nízkým obsahem oxalátů? Pokud má člověk v pořádku skladbu bakterií ve střevě, tak vstřebá řádově 1% oxalátů z těch, co zkonzumuje. Při problémech s bakteriální skladbou je to až 50% z toho, co sní. Poslední dobou mě trochu řeže v kloubech prstů u rukou a nohou, takže vzhledem ke svým ostatním zdravotním potížím, podle kterých se zdá nadměrná absorbce oxalátů pravděpodobná, zvažuji vynechání potravin s vysokým obsahem oxalátů (špenát, řepa, mrkev, ořechy kromě kokosového, avokádo, grep, pomeranče...). Zajímalo by mě, jestli to už někdo místní dělal a s jakými výsledky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: sob kvě 28, 2016 8:47 pm 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 25651
Bydliště: Poděbrady
Gamina píše:
Je tady někdo, kdo někdy držel dietu s nízkým obsahem oxalátů? Pokud má člověk v pořádku skladbu bakterií ve střevě, tak vstřebá řádově 1% oxalátů z těch, co zkonzumuje. Při problémech s bakteriální skladbou je to až 50% z toho, co sní. Poslední dobou mě trochu řeže v kloubech prstů u rukou a nohou, takže vzhledem ke svým ostatním zdravotním potížím, podle kterých se zdá nadměrná absorbce oxalátů pravděpodobná, zvažuji vynechání potravin s vysokým obsahem oxalátů (špenát, řepa, mrkev, ořechy kromě kokosového, avokádo, grep, pomeranče...). Zajímalo by mě, jestli to už někdo místní dělal a s jakými výsledky.

Tak to vás zklamu s tím zkušenosti nemám, ale například vysoké dávky hořčíku mohou pomoci a jinak i vyšší pH jim nedovolí se tolik usazovat. Každopádně vysazením některých potravin na nějakou rozumnou zkušební dobu nic nezkazíte a alespoň dokážete zdroj problému lépe lokalizovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: ned kvě 29, 2016 7:51 am 
Offline

Registrován: ned led 31, 2016 5:12 pm
Příspěvky: 61
Pro mnoho lidí je vlemi důležité vyhnout se hlavně zelenému čaji. Hlavně u lidí se syndromem propustného střeva (někdy nazývaný též sunarový syndrom), má zelený čaj vedleší účinky v podobě zamoření těla oxaláty.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: sob črc 23, 2016 8:57 am 
Offline

Registrován: pát led 29, 2016 11:42 am
Příspěvky: 321
Polívková píše:
Pro mnoho lidí je vlemi důležité vyhnout se hlavně zelenému čaji. Hlavně u lidí se syndromem propustného střeva (někdy nazývaný též sunarový syndrom), má zelený čaj vedleší účinky v podobě zamoření těla oxaláty.

Děkuji za radu, prozatím ho vynechávám, ale uvažovala jsem o matcha tea do některých receptů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: sob črc 23, 2016 9:07 am 
Offline

Registrován: pát led 29, 2016 11:42 am
Příspěvky: 321
Jarda píše:
Tak to vás zklamu s tím zkušenosti nemám, ale například vysoké dávky hořčíku mohou pomoci a jinak i vyšší pH jim nedovolí se tolik usazovat. Každopádně vysazením některých potravin na nějakou rozumnou zkušební dobu nic nezkazíte a alespoň dokážete zdroj problému lépe lokalizovat.

Vysadila jsem řepu, špenát, mrkev, ořechy, snížila avokáda a něteré další celkem bohaté zdroje oxalátů, a zvýšila hořčík. Píchání v kloubech se snížilo až vymizelo (ale i předtím bylo nepravidelné). Následoval nejhorší PMS a menstruační křeče za poslední rok. Náhodou jsem včera narazila článek na téma mrkev a detoxikace těla od přebytečných hormonů - konkrétně estrogenu. Ukazuje se, že mrkev obsahuje nějaký unikátní druh vlákniny, který do sebe váže estrogeny, fytoestrogeny a xenoestrogeny. Ideální je schroupat syrovou mrkev mezi jídly, tak se této detoxikační funkce využije nejlépe. Mrkvová šťáva nefunguje - není tam ta vláknina. Takže ženy, které v rámci nějaké diety vynechají (syrovou) mrkev, si můžou zadělat na pořádné problémy, asi nejen při menstruaci :)

Koupila jsem si mrkev a řepu, zkusím se vrátit k potravinám bohatým na oxaláty a uvidím, co se stane. Je dost dobře možné, že zlepšení bylo způsobeno hořčíkem. Mrkev s řepou mají i tu skvělou výhodu, že jsou celkem cenově dostupné i v bio kvalitě, což byl důvod, proč jsem nebyla moc nadšená z nutnosti je vynechávat :-)

Navíc k uvedenému už asi 3 týdny beru bylinu chanca piedra v kapslích. Má mimo jiné protizánětlivé účinky, takže jsem dospěla k názoru, že pokud by mi náhodou nefungovala na bolesti kloubů, pomůže aspoň proti zánětu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: sob srp 06, 2016 5:11 pm 
Offline

Registrován: pát led 29, 2016 11:42 am
Příspěvky: 321
Update: Takže to asi opravdu byla červená řepa (a mrkev) - ačkoliv jsem neudělala jiné změny, než že jsem je vrátila do stravy, zase mě pobolívají klouby prstů na rukou a nohou. A to dál beru hořčík a chanca piedra. Zkusím jíst mrkev v omezeném množství a řepu vynechat úplně, mělo by to doufám přestat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nízkooxalátová dieta
PříspěvekNapsal: ned srp 14, 2016 5:58 pm 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 25651
Bydliště: Poděbrady
Gamina píše:
Vysadila jsem řepu, špenát, mrkev, ořechy, snížila avokáda a něteré další celkem bohaté zdroje oxalátů, a zvýšila hořčík. Píchání v kloubech se snížilo až vymizelo (ale i předtím bylo nepravidelné). Následoval nejhorší PMS a menstruační křeče za poslední rok. Náhodou jsem včera narazila článek na téma mrkev a detoxikace těla od přebytečných hormonů - konkrétně estrogenu. Ukazuje se, že mrkev obsahuje nějaký unikátní druh vlákniny, který do sebe váže estrogeny, fytoestrogeny a xenoestrogeny. Ideální je schroupat syrovou mrkev mezi jídly, tak se této detoxikační funkce využije nejlépe. Mrkvová šťáva nefunguje - není tam ta vláknina. Takže ženy, které v rámci nějaké diety vynechají (syrovou) mrkev, si můžou zadělat na pořádné problémy, asi nejen při menstruaci :)

Koupila jsem si mrkev a řepu, zkusím se vrátit k potravinám bohatým na oxaláty a uvidím, co se stane. Je dost dobře možné, že zlepšení bylo způsobeno hořčíkem. Mrkev s řepou mají i tu skvělou výhodu, že jsou celkem cenově dostupné i v bio kvalitě, což byl důvod, proč jsem nebyla moc nadšená z nutnosti je vynechávat :-)

Navíc k uvedenému už asi 3 týdny beru bylinu chanca piedra v kapslích. Má mimo jiné protizánětlivé účinky, takže jsem dospěla k názoru, že pokud by mi náhodou nefungovala na bolesti kloubů, pomůže aspoň proti zánětu.

Mrkev na hormony podle všeho nepůsobí přímo, ale spíše funguje tak že likviduje přemnožené brebery v tenkém střevě, což má na hormonální nerovnováhu docela velký vliv. Jinak estrogeny dovedou poměrně spolehlivě likvidovat při pravidelné denní konzumaci obyčejné žampióny a klidně i ty supermarketové.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz