Zdraví-AZ Vaše fórum o zdraví

Právě je čtv pro 12, 2019 2:32 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 5:27 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 24, 2016 10:48 pm
Příspěvky: 366
V jedné knize o cukrovce se píše:

U diabetiků i malé množství živočišných bílkovin zvýší hladinu růstového hormonu IGF-1.

V knize je doporučována konzumace masa 200 g týdně. Vyšší hladina IGF -1 v krevním oběhu urychluje proces stárnutí a podporuje vznik diabetu, je spojována s různými typy rakoviny.

Nižší hladina je dáváno do souvislostí s prodlouženou délkou života a ochranou proti zvýšené hodnotě krevního cukru.

Čím více konzumujeme bílkovin, tím více je v organismu IGF-1 produkováno.

Na změnu hladiny IGF - 1 má také vliv složení a množství konzumovaných proteinů. Bílkoviny s komplestním spektrem esenciálních aminokyselin způsobují vyšší nárůst IGF-1. Rostlinné potraviny obsahují adekvátní objem bílkovin a nikoli jejich nadbytek a nedochází při jejich konzumaci k prudkému nárustu IGF - 1 na nebezpečnou úroveň.

Mléko a mléčné výrobky zvyšují hladinu IGF -1 v krevním oběhu.

Na tvorbu IGF - 1 má nemají vliv také příjem rafinovaných sacharidů.

Co Vy na to? A to jsem si chtěla koupit protejňák, tak nevím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 6:14 pm 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26872
Bydliště: Poděbrady
krasnagadgetka píše:
V jedné knize o cukrovce se píše:

U diabetiků i malé množství živočišných bílkovin zvýší hladinu růstového hormonu IGF-1.

V knize je doporučována konzumace masa 200 g týdně. Vyšší hladina IGF -1 v krevním oběhu urychluje proces stárnutí a podporuje vznik diabetu, je spojována s různými typy rakoviny.

Nižší hladina je dáváno do souvislostí s prodlouženou délkou života a ochranou proti zvýšené hodnotě krevního cukru.

Čím více konzumujeme bílkovin, tím více je v organismu IGF-1 produkováno.

Na změnu hladiny IGF - 1 má také vliv složení a množství konzumovaných proteinů. Bílkoviny s komplestním spektrem esenciálních aminokyselin způsobují vyšší nárůst IGF-1. Rostlinné potraviny obsahují adekvátní objem bílkovin a nikoli jejich nadbytek a nedochází při jejich konzumaci k prudkému nárustu IGF - 1 na nebezpečnou úroveň.

Mléko a mléčné výrobky zvyšují hladinu IGF -1 v krevním oběhu.

Na tvorbu IGF - 1 má nemají vliv také příjem rafinovaných sacharidů.

Co Vy na to? A to jsem si chtěla koupit protejňák, tak nevím.

Ono je potřeba se vrátit k přirozenosti a tou bylo stravování našich předků tedy jednoduchá strava a jednou až dvakrát týdně nějaké maso ideálně jednou ryba a jednou drůbež. Ostatní proteiny se opravdu dají dodat neživočišnou stravou ovšem je potřeba si to trochu nastudovat. Každopádně nízká hladina bílkovin je také problém, vše vyžaduje určitou přiměřenost.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 29, 2019 2:39 pm 
Offline

Registrován: ned dub 26, 2009 6:26 pm
Příspěvky: 1685
martina72 píše:
To je prapodivný názor.
Spoustě lidem maso dělá dobře, zvláště když se cpete jen a jen masem a zeleninou a nekombinujete to s žádnými sacharidy. Syrové maso je samozřejmě nejlepší. Ale i upravené na mnoho způsobů. Úžasné jsou jakékoliv vývary a jiné extrakty z kostí, chrupavek, šlach a kůží, rosoly, všechny mazlavé a mastné věci ze zvířat. Ale také čistá svalovina z vnitřních orgánů, které neovládáte vůlí, mozkem, a tedy na ně zas tak nepůsobí stres.
Pít mléko, tak jak je nadojeno, je hloupost, byť má opojnou chuť, přecjen jest pro telata či jiná mláďata, vařené a pasterované ještě větší, a jíst vařená, smažená, či jinak upravená vejce příliš velká zátěž.

Ty inteligent, a svalovina a vnutorne organy zvierata su pre koho? Ved su predsa pre to ZVIERA

_________________
Prehladne strucne navody fora Zdravi-az


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř kvě 29, 2019 2:47 pm 
Offline

Registrován: ned dub 26, 2009 6:26 pm
Příspěvky: 1685
Ja osobne som v pripade konzumacie zivocisnych veci, ked clovek nechce byt vegan, za nazor ostat vegetarianom, teda zo zivocisnych veci ostat jest probioticke druhy mliecnych fermentovanych vyrobkov (bryndza, jogurt, kefir) v mensom mnozstve (max. 300g ekvivalentu mlieka denne) (+ vdaka tomu ide aj pouzivat sirnu patlaninu - vyborny zdroj omega-3 mastnych kyselin), kombinovat ich s cukrom aby probiotika prezili (ppridat susene ovocie, trochu medu, atd...) na syry sa kompletne vykaslat (masla ale kludne kopu, podla chuti, aj 50-100 gramov denne), vzdy radsej bryndzu a obcas nejake to vajce, samozrejme normalne varene, surove by som neriskoval. Snazit sa tak do 5 vajec tyzdenne (podla hmotnosti). Alebo vajcia vylucit, ci uplne minimalizovat (1 vajce tyzdenne, povedzme v receptoch ako makovy zavin, proste nerobit si policajta kvoli mikroskopickym mnozstvam vajec ked babicka spravi kolac,alebo je nieco potrete zltkom ako vianocka, atd...) a teda ostat "skoro" laktoovo vegetarian.
Vo veganstve ludia robia prilis vela chyb, takze jasne ze to nesadne kazdemu. Surovu zeleninu do seba cpat vo velkom mnozstve je blbost, takze to hustenie od veganov plne chapem zakladajuceho temy. Mne tiez vadi, a robia kopu nezmyslov, takisto vegetariani konzumujuci a doporucujucu soju, sojove jogurty, atd... necudujem sa, ze to kopcu ludi rozladilo travenie a metabolizmus, pri tom co som od veganov cital (a najma od vitarianov),
btw ked chce byt niekto vitarian tak by mal ist vzdy tak 75% ovocie/ 25% zelenina, popripade stuap az k cisto ovocie (nie navysovat zeleninu), a to tiez spravne ovocie. Konzumovat surovu zeleninu sa oplati len ak k vegetarianskym/varenym jedlam, nie samotne. samotne jedlo vzdy ovocie. Ale este lepsie je podla mna konzumovat ovocie + fermentovanu zeleninu + velmi kratko naparenu s malym mnozstvom surovej. A na cisto surovu zeleninu sa kompletne vykaslat a iba ju odstavovat. to uz ale vlastne nieje vitarianstvo, lebo sa tam naparuje, ale podla mna je to lepsie pre vacsie mnozstvo ludi. Takze podla mna ciste vitaranstvo je zbytocny extrem, ta naparena zelenina je dost dobra a ked sa pomiesa so surovou, nic zle to nespravi ani sa nenastartuje ta ich obavana leukocytoza. problem surovej zeleniny je aj to, ze na jej rozzuvanie musi byt clovek prezuvavec, kdezto naparenej moze do seba dostat pomerne velke mnozstvo, plus niektore latky sa stanu vyuzitelnejsie... paradoxne z tej naparenej teda clovek ziska ovela viac zivin, nez zo surovej... zvysok spravi odstavovanie, co je tiez dokonale rozomelnena surova zelenina. Ale aby to clovek zuval a jedol vo vacsom mnozstve, tak to je zbytocne blbnutie. Problem veganov je aj ten, ze ked im to nevyjde, lebo porobili kopec chyb, uz nechcu o tom nic pocut, a rovno idu do druheho extremu naspat, urazeni, namiesto toho aby sa triezvo pozreli, kde porobili chyby.

Este na zaver, blbost veganov byva aj prehnane pouzivanie olejov a semien (ako slnecnice, sezamu, atd...), avokada..., kedze nejedia ziadne ryby a rybi tuk, tak si kompletne rozladia pomer omega-3 : omega-6. Niekoho to odpali menej a niekoho viac.
Niekomu cely cas spobovoal problem len nejaky konkretny druh tuku/ovocia, ktory zacal jest vo velkom mnozstve (napriklad avokado), stacilo ho vylucit, alebo minimalizovat na 1 tyzdenne, ale on to zvali kompletne na cele veganstvo, a ked prejde na povodne stravovanie, tak danu vec uz vyluci a zrazu sa mu polepsi... takze niekedy za tym "nesadne to kazdemu" mohlo byt aj toto, ze len nieco pridal, co mu sposobovalo alergiu a za cele roky na to neprisiel.

_________________
Prehladne strucne navody fora Zdravi-az


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv kvě 30, 2019 11:43 am 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 26872
Bydliště: Poděbrady
Xion píše:
Ja osobne som v pripade konzumacie zivocisnych veci, ked clovek nechce byt vegan, za nazor ostat vegetarianom, teda zo zivocisnych veci ostat jest probioticke druhy mliecnych fermentovanych vyrobkov (bryndza, jogurt, kefir) v mensom mnozstve (max. 300g ekvivalentu mlieka denne) (+ vdaka tomu ide aj pouzivat sirnu patlaninu - vyborny zdroj omega-3 mastnych kyselin), kombinovat ich s cukrom aby probiotika prezili (ppridat susene ovocie, trochu medu, atd...) na syry sa kompletne vykaslat (masla ale kludne kopu, podla chuti, aj 50-100 gramov denne), vzdy radsej bryndzu a obcas nejake to vajce, samozrejme normalne varene, surove by som neriskoval. Snazit sa tak do 5 vajec tyzdenne (podla hmotnosti). Alebo vajcia vylucit, ci uplne minimalizovat (1 vajce tyzdenne, povedzme v receptoch ako makovy zavin, proste nerobit si policajta kvoli mikroskopickym mnozstvam vajec ked babicka spravi kolac,alebo je nieco potrete zltkom ako vianocka, atd...) a teda ostat "skoro" laktoovo vegetarian.
Vo veganstve ludia robia prilis vela chyb, takze jasne ze to nesadne kazdemu. Surovu zeleninu do seba cpat vo velkom mnozstve je blbost, takze to hustenie od veganov plne chapem zakladajuceho temy. Mne tiez vadi, a robia kopu nezmyslov, takisto vegetariani konzumujuci a doporucujucu soju, sojove jogurty, atd... necudujem sa, ze to kopcu ludi rozladilo travenie a metabolizmus, pri tom co som od veganov cital (a najma od vitarianov),
btw ked chce byt niekto vitarian tak by mal ist vzdy tak 75% ovocie/ 25% zelenina, popripade stuap az k cisto ovocie (nie navysovat zeleninu), a to tiez spravne ovocie. Konzumovat surovu zeleninu sa oplati len ak k vegetarianskym/varenym jedlam, nie samotne. samotne jedlo vzdy ovocie. Ale este lepsie je podla mna konzumovat ovocie + fermentovanu zeleninu + velmi kratko naparenu s malym mnozstvom surovej. A na cisto surovu zeleninu sa kompletne vykaslat a iba ju odstavovat. to uz ale vlastne nieje vitarianstvo, lebo sa tam naparuje, ale podla mna je to lepsie pre vacsie mnozstvo ludi. Takze podla mna ciste vitaranstvo je zbytocny extrem, ta naparena zelenina je dost dobra a ked sa pomiesa so surovou, nic zle to nespravi ani sa nenastartuje ta ich obavana leukocytoza. problem surovej zeleniny je aj to, ze na jej rozzuvanie musi byt clovek prezuvavec, kdezto naparenej moze do seba dostat pomerne velke mnozstvo, plus niektore latky sa stanu vyuzitelnejsie... paradoxne z tej naparenej teda clovek ziska ovela viac zivin, nez zo surovej... zvysok spravi odstavovanie, co je tiez dokonale rozomelnena surova zelenina. Ale aby to clovek zuval a jedol vo vacsom mnozstve, tak to je zbytocne blbnutie. Problem veganov je aj ten, ze ked im to nevyjde, lebo porobili kopec chyb, uz nechcu o tom nic pocut, a rovno idu do druheho extremu naspat, urazeni, namiesto toho aby sa triezvo pozreli, kde porobili chyby.

Este na zaver, blbost veganov byva aj prehnane pouzivanie olejov a semien (ako slnecnice, sezamu, atd...), avokada..., kedze nejedia ziadne ryby a rybi tuk, tak si kompletne rozladia pomer omega-3 : omega-6. Niekoho to odpali menej a niekoho viac.
Niekomu cely cas spobovoal problem len nejaky konkretny druh tuku/ovocia, ktory zacal jest vo velkom mnozstve (napriklad avokado), stacilo ho vylucit, alebo minimalizovat na 1 tyzdenne, ale on to zvali kompletne na cele veganstvo, a ked prejde na povodne stravovanie, tak danu vec uz vyluci a zrazu sa mu polepsi... takze niekedy za tym "nesadne to kazdemu" mohlo byt aj toto, ze len nieco pridal, co mu sposobovalo alergiu a za cele roky na to neprisiel.

To píšete dobře a je potřeba ještě dodat že zde opisování jako ve škole nefunguje, každý si na tu svoji cestu musí přijít sám, prostě ji hledat a ne aplikovat cokoliv co funguje někomu jinému s naivní představou že mě to přeci musí fungovat také.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz