Zdraví-AZ Vaše fórum o zdraví

Právě je pát bře 29, 2024 12:44 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 298 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2012 5:51 pm 
Offline

Registrován: stř led 25, 2012 12:19 am
Příspěvky: 296
muflon píše:
Oční gymnastika - kombinace toho nejlepšího z různých metod (vč. Dr.Norbekova)

DVD : http://www.epam.eu/cz/online_obchod/dvd ... ticka_cast

... metoda regenerace zraku.... zkušenosti získané evropskými a východními školami netradičních způsobů léčení a aplikací toho nejlepšího, co tyto školy nabízejí. Dosahuje skvělých výsledků, neboť kurzy na regeneraci zraku ukázaly, čeho může dosáhnout každý člověk, když bude podle této metodiky postupovat.

Absolvovala som kurz /jeseň 2011/.Môžem potvrdiť len pozitívne účinky cvičenia - aj keď teraz trochu zanedbávam precvičovanie-.Treba pevnú vôľu ako vo všetkom a ide to.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2012 12:55 pm 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: sob kvě 17, 2008 1:53 pm
Příspěvky: 28247
Bydliště: Poděbrady
janin píše:
muflon píše:
Oční gymnastika - kombinace toho nejlepšího z různých metod (vč. Dr.Norbekova)

DVD : http://www.epam.eu/cz/online_obchod/dvd ... ticka_cast

... metoda regenerace zraku.... zkušenosti získané evropskými a východními školami netradičních způsobů léčení a aplikací toho nejlepšího, co tyto školy nabízejí. Dosahuje skvělých výsledků, neboť kurzy na regeneraci zraku ukázaly, čeho může dosáhnout každý člověk, když bude podle této metodiky postupovat.
Absolvovala som kurz /jeseň 2011/.Môžem potvrdiť len pozitívne účinky cvičenia - aj keď teraz trochu zanedbávam precvičovanie-.Treba pevnú vôľu ako vo všetkom a ide to.

Tak stále píšu, že všechno jde, stačí hrozně chtít.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2012 7:39 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
Některé momenty z historie:
http://www.cadpress.sk/bodhidharma.htm

Ačkoli stopy čchi-kungu v Číně vedou až do dob před dynastií Šang (1766-1154 př.n.l.), historické dokumenty napsané před dynastií Východních Chan (25-220) jsou dnes velmi vzácné a je těžké získat podrobné informace zvláště o tréninkových postupech. Z omezených publikací vyvozujeme, že existovaly dva hlavní typy výcviku čchi-kungu, a že tento výcvik
nebyl téměř nijak nábožensky podbarven
. Jeden typ praktikovali konfuciánští a taoističtí učitelé, kteří ho používali především na udržování svého zdraví. Druhý typ čchi-kungu měl lékařský charakter, používal jehly, masáže anebo léčebná cvičení čchi-kung s cílem upravit čchi nebo vyléčit chorobu. Celá tréninková teorie se zaměřovala na využívání přirozených způsobů zlepšování a udržování zdraví. Považovalo se za nemožné aktivně čelit působení přírody.

Za nějaký čas, za vlády dynastie Chan, se do Číny dostal buddhismus spolu s některými cvičeními čchi-kungu, které se vyvinuly v Indii.

Po pěti stech letech čínští mniši vytvořili způsob dosažení buddhovství, který se značně lišil od způsobu indických kněží. Mniši věřili, že cíl buddhovství lze dosáhnout pouze duchovní očistou. Podle dostupných materiálů tento přehnaný důraz na zdokonalování ducha měl za následek skutečnost, že ignorovali své fyzické schránky. ...Problém ještě zhoršovala málo výživná strava, téměř bez proteinů. Tento nesprávný přístup k zušlechťování sebe sama se nezměnil až do příchodu Bódhidharmy (527 n.l.).

Tradiční filosofický taoismus vytvořil Lao-c' (Li Er) v 6.stol. př.n.l. Filosofický taoismus studoval lidského ducha a povahu, ale podle dostupných zdrojů se nepovažoval za náboženství.

Před vytvořením náboženského taoismu existoval filosofický taoismus již téměř sedm set let. Přirozeně, meditační techniky čchi-kungu již dosáhly vysoké úrovně. Po smíšení buddhismu s tradičním taoismem - ačkoli některé meditační techniky se možná nezměnily - se již vyvinutá fyzická cvičení čchi-kungu stále ignorovala. Zřejmě jediné rozvinuté cvičení bylo součástí lékařského čchi-kungu a jeho autory byli hlavně lékaři. Z tohoto rozboru plyne, že před Bódhidharmou buddhisté i taoisté zdůrazňovali duchovní očistu a ignorovali fyzická cvičení čchi-kung.

Když Bódhidharma přišel z Indie v roce 527 n.l. do Číny, oblíbenost buddhismu značně klesla. Po svém příchodu do Šao-linu shledal, že fyzická kondice mnichů je velmi zanedbávaná, že trpí nemocemi a nejsou schopni odolávat klimatickým podmínkám. Utáhl se do ústraní a přemýšlel, jak tuto situaci napravit. Když se po devíti letech odloučení objevil, přinesl s sebou dvě knihy: "I-ťin-ťing" (Klasická kniha o přeměně svalů a šlach) a "Si-suej-ťing" (Klasická kniha o očistě kostní dřeně a mozku).

I-ťin-ťing kněží učil, jak dosáhnout pevného zdraví a přeměnit své tělo ze slabého na silné. Když si kněží vyzkoušeli cvičení I-ťin-ťing, zjistili, že nejen upevnili své zdraví, ale též posílili své tělo. Když se tato cvičení využila v bojových umění, zvýšila účinnost jejich technik. Tato změna vyznačila další krok v rozmachu čínských bojových umění: bojový čchi-kung.

Před Bódhidharmou Číňané neznali čchan-buddhismus. Jelikož byl Bódhidharma představitelem dvacáté deváté generace čchan-buddhismu v Indii, znamená to, že meditace čchan [dhjána] se tedy v Indii již určitou dobu studovala a vyvíjela. Je logické domnívat se, že dvě klasická díla, která napsal, byla založena na jeho znalosti čchan-buddhismu.

Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma klasickými díly a tradiční čínskou meditací byla skutečnost, že Bódhidharma kladl důraz na cvičení těla, stejně jako na zdokonalování ducha. Bez zdravého, silného těla je těžké dosáhnout cíle duchovní ušlechtilosti. Ačkoli mnozí buddhisté jeho teorii odmítali, mnozí další jí naopak věřili a plně se jí oddávali. Chrám Šao-lin se stal střediskem výcviku a výuky jeho učení, jež se po jeho smrti rozšířilo do všech koutů Číny i okolního světa. Jeho meditaci čchan přivezli i do Japonska, kde se stala známou pod názvem zen (čchan-cung). Překvapivé však je zjištění, že v čínskému Čchanu a japonském zenovém buddhismu se téměř žádný trénink I-ťin-ťing nevyskytuje. Je také velice zvláštní, že Si-suej-ťing se v šaolinském klášteře běžně netrénoval.

Když se v chrámu Šao-lin uplatnil Bódhidharmův výcvik při tréninku bojových umění, pole oponentů, zastávajících tradiční přístupy, se ještě rozrostlo. I když bylo tehdy velmi nutné ovládat techniky sebeobrany, existovalo mnoho kněží, kteří Bódhidharmovým metodám nikdy nepřišli na chuť. Věřili, že jako buddhisté se musí stůj co stůj vyhýbat násilí. Díky Bódhidharmovu I-ťin-ťing se začali šaolinští kněží vážně zajímat o trénink bojových umění. V té době to bylo nutné k ochraně majetku kláštera.

Původní spisy Bodhidarmy byly však v hindštině (resp.použil prákrt) a žádný ze šaolinských kněží jej nebyl schopen úplně celý přeložit. A protože nikdo nebyl schopen toto tajemství předat dále, každý si jej vysvětloval podle svého.
Jejich trénink se poněkud odklonil a stal se větví a listy. Pravé techniky, pomocí kterých bylo možno dosáhnout buddhovství, se ztratily. Šaolinští kněží tehdy nebyli schopni využít toho díla jinak, než k tréninku bojových umění...(...)

Poté, co byly přeloženy spisy indickými mnichy, mnoho mnichů považuje I-ťin čchi-kung za nezbytné stádium jejich tréninku, jelikož jim umožňuje vyprodukovat velké množství čchi. Si-suej-ťing se pak používá k vedení čchi do čela, kde sídlí duch, a k pozvednutí mozku do vyššího stavu energie. Si-suej-ťing dříve cvičilo jen několik málo kněží, kteří se dostali na vysokou úroveň tréninku čchi-kungu. Podobným cvičením se rovněž intenzívně zabývali tibetští lámové. Během posledních dvou tisíciletí tibetští lámaisté, čínští buddhisté a taoisté rozvíjeli stejné principy..., největší část zachovaných dokumentů pochází od taoistů. Přesto existují rozdíly mezi buddhistickým a taoistickým tréninkem I-ťin-ťingu a Si-suej-ťingu

------------
V r.1026 byl vytvořena Lékařem Wang Wej-iem [Wej-te] známá mosazná figurína člověka pro akupunkturu. Předtím, ačkoliv zde bylo mnoho publikací, které vykládaly teorii, principy a léčebné techniky akupunktury, bylo mezi nimi mnoho rozporů a mnoho bodů, které byly nejasné. Když Wang postavil svého mosazného člověka, napsal knihu zvanou TCHUNG-ŽEN ČEN-ŤIOU-ŤING [resp. Tchung-žen jü süe-čen-jen tchu (Osvětlení měděného člověka akupunktury a moxy)]. Vysvětlil vztah 12 orgánů a 12 kanálů čchi, objasnil mnoho zmatených bodů a poprvé systematicky uspořádal teorii a principy akupunktury. V r. 1034 použil akupunkturu, aby léčil císaře Žen-cunga [1023-1065]. S podporou císaře akupunktura kvetla. Jeho práce velmi přispěla k pokroku čchi-kungu a čínského lékařství podáním jasné a systematické ideje o oběhu čchi v lidském těle.

Rozvoj čchi-kungu pokračoval i během dynastií Suej a Tchang (581-907), samozřejmě nejen v Šao-linu a jeho pobočkách, ale i mimo kláštery. Čchao Jüan-fang [Ťiao Jüan-fan, 581-618] sestavil ČU-PING JÜAN-CHOU LUN (Teze o původu a příznacích různých nemocí), které jsou opravdovou encyklopedií metod čchi-kungu. Uvedl 260 různých způsobů zvýšení toku čchi [kromě systematického zpracování 1739 syndromů nemocí]. Spis ČCHIEN-ŤIN JAO-FANG (Tisíc drahocenných předpisů) od Sung S'-maoa popisuje metodu vedení čchi a také použití šesti zvuků. Použití šesti zvuků k regulování čchi ve vnitřních orgánech bylo již současně používáno buddhisty a taoisty. Sung S'-mao [581-682] také uvedl masážní systém zvaný "Lao-c' ových 49 masážních technik". [Je též autorem třicetisvazkového spisu Tchien-ťin i-fan, dopňku jeho hlavního spisu]. WAJ-TCHAJ MI-JAO (Zvláště důležité tajemství) od Wang Tchaoa [670-753] pojednává o užití dýchacích a rostlinných terapií při poruchách oběhu čchi.

Během dynastií Sung, Ťin a Jüan (960-1368 po Kr.) vzniklo několik dalších významných spisů. Dílo JANG-ŠENG ŤÜE (Život vyživující tajemství) od Čang An-taoa pojednává o několika cvičeních čchi-kung. ŽU-MEN Š'-Š' (Konfuciánské hledisko) od Čang C'-chea [Cchung-čeng; 1156-1228] používá čchi-kung k léčení vnějších zranění, takových jako pořezání a vymknutí. LAN-Š' MI-CCHANG (Tajná knihovna orchideového pokoje) od Li Kuoa používá čchi-kung a rostlinné prostředky pro léčbu vnitřních poruch. KE-Č'-JÜ LUN (Další teze o úplném studiu) od Ču Tan-siho [Čen-cheng; 1281-1358] poskytla teoretické vysvětlení použití čchi-kungu při léčení neduhů.

Tchaj-ťi čchüan (taiči) následuje ovšem odlišný přístup při svém použití čchi-kungu, než styl Šao-lin. Zatímco Šao-lin zdůrazňuje cvičení čchi-kung waj-tan (= "zevní elixír", s důrazem na vnější sílu), tchaj-ťi čchüan zdůrazňuje trénink nej-tan (= "vnitřní elixír", s důrazem na použití vnitřní duševní síly).

Historie Taoistických cvičení a čchi kungu
http://usvit.mysteria.cz/cviceni/cviceni.html

Čínská jóga a cvičení mají tradici již několik tisíc let. Starověké dokumenty a jeskynní kresby ukazují ležící, sedící, stojící a protahující se postavy již z doby 1 000 let před n. l. Tato cvičení patří k národnímu bohatství Číny a mají velmi bohatou historii. Mohou přinést zdraví, sílu, vitalitu a schopnost uzdravení. Patří do skupiny omlazovacích cvičení.
Za dávných časů existovalo mnoho škol a větví taoismu a každá měla svůj vlastní vhodný způsob jak se udržet v dobré zdravotní kondici a prodloužit si život. Jedinečná cvičení, která zde uvádíme, patří k větvi Chuašanské horské školy taoistických mnichů. Ti si je osobně a tajně předávali z generace na generaci. Tato cvičení kombinují pohyb a klid. Kultivují jak vnější tak i vnitřní složky těla. Zahrnují cvičení jemných kruhových pohybů, koordinaci vitální energie (čchi), automasáže, ovládání dechu a mysli. Jedinečná podstata, kterou se liší od všech ostatních cvičení, je v tom, že napětí cviků spočívá v "práci" siatanu (spodní části břicha).
Proč právě tato část těla? Siatan je termín používaný Chuašanskou horskou taoistickou školou. V tradiční čínské medicíně jsou to "ledviny". Podle tradiční čínských názorů jsou ledviny zdrojem, ve kterém přebývá životní energie (čchi).
Taoistická cvičení mají mnoho variant. Soubor, který uvádíme obsahuje jenom ty jednoduché hlavní formy, které je možno se snadno naučit a jejichž cvičení je vysoce účinné.
Za starých časů taoisté učily tato cvičení za vysoké odměny královskou rodinu a její členy. Čínští císaři, jejich ženy a dvořané často žili rozmařilým životem a současně si chtěli udržet zdraví. V císařském paláci byla tato cvičení nazývána "Cvičeními pro dlouhý život". Kvůli jejich jedinečnému účinku a zvláštní pozornosti, kterou jim věnoval císař, byla taoistická cvičení považována taoisty za jejich "Klášterní dědictví".
Pan Pien Č´čung se v mladí setkal s představeným taoistického horské školy, který jej tyto cviky naučil. Po celých čtyřicet let je nepřestal nikdy cvičit a měl z nich velký užitek. Ač téměř sedmdesátiletý přál si, aby se tato vynikající cvičení rozšířila a obšťastnila více lidí. Ale klášterní pravidla byla přísná a společenské prostředí komunistické Číny té doby velmi zrádné. Tak je praktikoval za zavřenými dveřmi. V osmdesátých letech minulého století, kdy všichni taoisté z horské školy, kteří ovládali tato cvičení již zemřeli, rozhodl se Pien Č´čung zlomit starý taoistický zákaz "Nepředávat informace ani rodičům ani dětem" a publikoval v čínských časopisech několik článků a posléze napsal knihu "Daoist health preservation exercise", která s ohledem na možnosti komunistické Číny té doby zpřístupňuje toto tajné dědictví taoismu ze školy v Chuašanských horách.
Pan Pien Č´čung nám doporučuje tato cvičení, možná budou i pro vás zajímavá.
Styly čchi kungu

Pro dokreslení uvádíme další formy čínských zdravotních cvičení. Čchi kung může být rozdělen do dvou širokých kategorií - vnitřní čchi kung, pro udržení a zlepšení zdraví a vnější čchi kung, pro léčení nemocí pomocí "vyzařování" čchi. Základy vnitřní čchi kung si můžeme osvojit během relativně krátké doby, vnější čchi kung je záležitostí talentu a vyžaduje léta praxe.Někteří Mistři čchi kung v Číně a jinde na světě vykonávají vnější čchi kung pro pacienty s akutními a vážnými nemocemi jako jsou např. srdeční vady, rakovina a neustupující bolesti.
Čchi kung se rovněž rozděluje na "měkký" pro zdraví, a "tvrdý" pro bojovná umění a získání síly. Traduje se, že v dnešní době existuje více než 3 000 způsobů cvičení. Mnohé z těchto stylů jsou úpravami starověkých praxí.


Naposledy upravil muflon dne ned bře 18, 2012 11:25 am, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 17, 2012 3:17 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
Cvičení z čchi kungu "8 ks brokátu" patří spolu se "Zhang Zhuang" čchi kungem, k asi nejrozšířenějšímu druhu cvičení ZDRAVOTNÍHO čchi-kungu.

Jsou to dechová cvičení VE STOJE (dá se i v sedě ale není pak tolik účinné \":idea:\" ), kde se kromě vhodného postoje navíc zaujímají určité pozice rukou (Zhang zhuang) nebo pohyby (u 8ks brokátu) rukama, nohama, trupu, apod., k uvolnění svalů, získání životní energie, prevenci a léčbě mnoha nemocí...).

\":idea:\" Kdo se nerad nějak moc hýbe, zaujme ho spíše [b:4d3fmjat]statických 5cviků Zhang zhuang[/b:4d3fmjat], kde se "jen" "nějak" (správně!) stojí s určitou pozicí rukou a správně přitom dýchá a odstraní se rušící myšlenky (nejlépe např.zaměřením se na počítání vdech-výdechů).
Do sestavy 5ti cviků Zhang zhuang patří i "slavný" základní postoj Wu Ji (wuti,wuči), který lze samostatně použít (jako i jakýkoli z 5ti cviků) k rychlému dobití svých "vybitých baterek", osvěžení, na počátku nebo na konci dne
([b:4d3fmjat]nejlépe s východem či západem slunce, a v přírodě, lze ale i doma kde samozřejmě nebude efekt přirozeného světla, záporných iontů poblíž vody, a kde není takový kontakt se zemí a nebem a jejich energiemi, ale i doma má význam to cvičit jde totiž hlavně o pravidelnost... [/b:4d3fmjat]:wink: ).

\":idea:\" Komu více vyhovuje se trošku [b:4d3fmjat]hejbat a "opravdu" si víc zacvičit, tak jednoznačně sestava 8 ks brokátu[/b:4d3fmjat] v tom vítězí nad zhang zhuang (neboť u zhang zhuang se "jen" stojí - překlad znamená umění stojícího stromu...). Podívejte na youtube:


Naposledy upravil muflon dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 0
NR=1&


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 17, 2012 4:30 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
BIOENERGETICKÁ CVIČENÍ
Cvičení pro ramena a šíji

Následující cvičení pomáhá uvolňovat napětí ramen a horní části zad, takže se uleví i šíji a hlavě:
http://www.stripky.cz/188-bioenergetika.html


Naposledy upravil muflon dne sob bře 17, 2012 4:42 pm, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 17, 2012 4:31 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
janin píše:
muflon píše:
Oční gymnastika - kombinace toho nejlepšího z různých metod (vč. Dr.Norbekova)

DVD : http://www.epam.eu/cz/online_obchod/dvd ... ticka_cast

... metoda regenerace zraku.... zkušenosti získané evropskými a východními školami netradičních způsobů léčení a aplikací toho nejlepšího, co tyto školy nabízejí. Dosahuje skvělých výsledků, neboť kurzy na regeneraci zraku ukázaly, čeho může dosáhnout každý člověk, když bude podle této metodiky postupovat.
Absolvovala som kurz /jeseň 2011/.Môžem potvrdiť len pozitívne účinky cvičenia - aj keď teraz trochu zanedbávam precvičovanie-.Treba pevnú vôľu ako vo všetkom a ide to.


Norbekovovo a podobným metodám Tichanovský vytýká, že cviky jsou hodně na doma, zatímco on propaguje hlavně cviky venku, sluneční svit, pohled panoramatický - pohled skákavý (po cca 2sec.) na blízko a do dálky, a pohled klouzavý... Je to hodně i o postoji a vnitřním naladění (umět se dívat... jako dobrý fotograf...), vyhledávat krásy ("Už jste se zase kochal pane doktore....?" \":lol:\" ap.)

Doporučuje cvičit oči kdykoli prostě vyjdem ven...


Naposledy upravil muflon dne ned kvě 13, 2012 10:24 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 10:34 am 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
K porozumění [b:2ldmv9sr]jak pracuje čchi a princip na jakém stojí cvičení čchi kung[/b:2ldmv9sr] (QiGong) :

Na youtube jsou i pěkné dokumenty ze zahraničních tv, ohledně porozumění jak pracuje čchi v přírodě a lidském těle:

Understanding QiGong and Qi 1/3 (1.díl, celkem 3 díly)


Naposledy upravil Anonymous dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 65535
2ldmv9sr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 11:21 am 
Offline

Registrován: sob bře 17, 2012 8:49 am
Příspěvky: 9
http://kohout-maser.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 11:22 am 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
Mezi další rozšířené zdravotní čchi-kung regenerační cviky, patří kromě sestavy 8cviků "8ks brokátu" a 5ti cviků Zang zhuang, také třeba "Hra pěti zvířat"

[b:7rv7maai][size=150:7rv7maai] "Hra pěti zvířat"[/size:7rv7maai][/b:7rv7maai]

(wu qinxi, český přepis: Wu-čchin-si )

- Tento čchi kung patří k nejstarším cvičením čínského regeneračního cvičení

Připbližně před 1800 sty lety žil lékař Huo Tuo shenyi. Měl přízvisko shenyi, což znamená ten co umí vzkřísit i mrtvého. Tento lékař sestavil cvičení Qigong wu qin xi. Sledoval pohyby zvířat a zkoumal jejich prospěšnost. Napodoboval pohyby tygra, jelena, medvěda, opice a ptáka. (hu, lu, xiong, yuan, niao). Tento soubor cvičení se v různých modifikacích dochoval do dnes.

Cvičení se skládá z pěti základních jednoduchých pohybů. Každý pohyb přináleží jednomu zvířeti a má vliv na jinou část těla. Pozice protahují a uvolňují tělo, zároveň stimulují energetické dráhy. Cvičení se provádí pomalu, uvolněně a plynule. [b:7rv7maai][u:7rv7maai]Vhodné především pro starší či tělesně oslabené.[/u:7rv7maai][/b:7rv7maai]

též někdy pod názvem Pět skotačících zvířat [Hry pěti zvířat]
Cvičení je odvozeno z pohybů jeřába, medvěda, opice, tygra a jelena. Každá zvířecí forma má zvláštní pohyby a způsob dýchání. Traduje se, že tyto formy vyvinul Chua Tuo [Hua Duo], jež je považován za nestora čínské medicíny. Uvádíme jeden z jeho výroků: "Když se cítíš špatně vstaň a zacvič si Hry pěti zvířat. Budeš se cítit lépe a zapotíš se. Tvé tělo si odpočine a zvýší se chuť k jídlu".

online prohlížení dokumentu + doc ke stažení s popisem cviků (dostupné z arcoiris.cz)


Naposledy upravil muflon dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 0
pli=1\">https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... 69-Q&pli=1 Youtube:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 1:13 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
[b:1jv948yd][u:1jv948yd]Online testy, která čakra (=energetické centrum) v těle je "slabá" a potřebuje zvýšenou péči :[/u:1jv948yd][/b:1jv948yd]



Naposledy upravil Návštěvník dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 0
cisloclanku=2010030001\">http://www.jitrnizeme.cz/view.php?nazev ... 2010030001 Na těchto stránkách podáváme při popisu jednotlivých čaker jasné rozlišovací znaky, z nichž můžeš usoudit, která z tvých čaker reaguje harmonicky, a která ne. P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 4:58 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
[b:1t7dmf2b][size=150:1t7dmf2b]UVOLŇOVÁNÍ BLOKÁD ČAKER[/size:1t7dmf2b][/b:1t7dmf2b]



Naposledy upravil muflon dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 569
1336939825


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 5:14 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
[size=150:qwtdu80i][b:qwtdu80i]VZNIK BLOKÁD V SYSTÉMU ČAKER[/b:qwtdu80i][/size:qwtdu80i]



Naposledy upravil muflon dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 569
1336939537


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon bře 19, 2012 3:18 am 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
Velmi známý je [u:3rt3cf57]cvik Pozdrav slunci[/u:3rt3cf57], sestávající z 12-ti protahovacích pozic. Méně se už ví, že je to kromě možné rozcvičky a protažení, také výborný cvik na harmonizaci všech čaker, který je vhodné udělat vždy poté, co jsme pracovali na nápravě pouze nějaké naši oslabené čakry (aby nedošlo k nerovnováze ostatních čaker).

Popis: např. http://www.pozitivni-noviny.cz/440.html

Videa: např.:

Naposledy upravil Návštěvník dne čtv led 01, 1970 2:00 am, celkově upraveno 0
1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2012 12:31 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
Dle autorky knihy (na konci článku), může být šest hlavních typů energetických bloků v těle. Zjistila, že lidé používají své energetické pole k vytvoření určitých způsobů obrany před nepříjemnými prožitky tak, že se nakonec celé pole změní v něco, co nazývám energetický obranný systém.

TYPY ENERGETICKÝCH BLOKŮ

http://www.reiki-cz.com/reiki-techniky.php?id_t=12
Obrázek 12-1 a 12-2 ilustruje, jak vypadají tyto bloky.

Blok na obrázku 12-1A, nazvaný “bia bia” (blábolení, nesmysl), je výsledkem potlačování pocitů a energií, které přestaly proudit a zapříčinily v určité oblasti nashromáždění tělesných tekutin - tělo projevuje sklon k otokům. Nízká energie bloku souvisí se zadrženým zoufalstvím. Pokud blok přetrvá delší dobu, jeho důsledkem může být kolitida (zánět tlustého střeva) nebo angína pectoris. Jeho barva je obvykle šedomodrá, je těžký a lepkavý, podobá se slizu. Je v něm uvězněn také vztek - obvykle někoho obviňujeme, vzdáváme se a cítíme se bezmocní. Takový blok jsem našla například u ženy, která byla nešťastně vdaná a vzdala se kvůli manželství své kariéry. Teď, když je jí padesát, vidí jako nemožné vrátit se do práce a začít znovu kariéru. Namísto toho ze všeho svého neštěstí obviňuje manžela. Požaduje, aby její neuskutečněné ambice uskutečnily její dcery. Pokouší se žít svůj život skrze ně, což přirozeně nemůže fungovat.

Kompaktní blok na obr. 12-1B obsahuje v sobě zase zuřivost. Spousty nakumulované zuřivosti - jako sopka. Jeho barva je tmavě červená a vypadá dost hrozivě zejména pro pozorovatele, který netouží něco takového jako výbuch sopky zažít. Výsledkem tohoto energetického bloku je akumulace tělesného tuku, nebo zbytnění svalů v dané oblasti. Pokud to trvá dostatečně dlouho, může vzniknout v pánvi zánětlivý proces. Osoba si je obvykle vědoma své zuřivosti a připadá si chycená do pasti, protože uvolnění záchvatu vzteku je u ní spojeno s ponížením. Žena, se kterou jsem pracovala, došla k závěru, že mít jakékoliv sexuální pocity přináší ponižování, protože její otec ji v mládí, pokud šlo o její sexualitu, ponižoval. Výsledkem bylo, že zablokovala své mocné sexuální pocity a pevně je držela uzavřené v pánevní oblasti. Zadržování sexuálních pocitů se začalo obracet v zuřivost. Jelikož měla strach z ponížení, zuřivost neuvolnila a energie natěsnaná v pánvi přivodila chronické infekční onemocnění.

12-1: Typy energetických bloků


A. “Bla-bla” blok


B. Kompaktní blok


C. Síťový krunýř


“Síťový krunýř” (obr. 12-1C) je velmi účinný blok, který pomáhá vyhnout se nepříjemným pocitům - zejména strachu - tím, že se rychle přesune, jakmile se ho dotkne určitá životní situace nebo terapie. Například když se terapeut pokouší uvolnit blok cvičeními nebo hloubkovou masáží, blok se jednoduše přesune jinam. Tento typ bloku pravděpodobně neiniciuje konkrétní onemocnění tak často jako ostatní. V životě klienta bude vše vypadat naoko báječně. Bude úspěšný v práci, bude mít dobré manželství a vzorné děti, ale stále bude trpět neurčitým pocitem, že mu něco schází. Hluboké city je schopen snášet pouze velmi krátce, pak se od nich vždy odtáhne. Aby se dostal do hloubky svých citů, pravděpodobně nakonec vyvolá v životě nějakou krizi. Krize může mít jakoukoliv formu - např. náhlé neočekávané onemocnění, nehoda nebo milostná aféra.

“Plátové brnění” (obr.12-2A) všechny druhy pocitů zmrazí a drží je v okolí těla pomocí pole o velkém napětí. To velmi efektivně napomáhá k vybudování dobře strukturovaného života na vnější úrovni.

12-2: Typy energetických bloků


A. Plátové brnění

B. Blok energetického vyčerpání


C. Blok energetického úniku


Tělesná konstituce je dobrá, svaly pevné. Na osobní úrovni však život není příliš naplňující, protože blok velmi efektivně zbavuje všechny pocity účinnosti. Vytváří velké napětí kolem celého těla a může vyústit do různých druhů onemocnění, jako např. žaludeční a dvanáctníkové vředy při přepracování nebo problémy se srdcem. Jelikož tato osoba nevnímá dobře své tělo, ignoruje napětí v dlouhých svalech, které budou pravděpodobně neustále napjaté, což může zapříčinit zánět šlach. Bude možná mít na pohled dokonalý život, ve kterém ovšem bude chybět opravdový lidský kontakt. Také asi bude nakonec vytvářet krize, jak už bylo zmíněno předtím, aby jí pomohly dostat se do kontaktu s vlastní hlubší realitou. To dokáže některým lidem pěkně zprostředkovat třeba infarkt. Například jeden velmi úspěšný obchodník, vlastník několika velkoskladů s velkým obratem, byl tak zaneprázdněn prací, že úplně ztratil kontakt se svou rodinou. Poté, co dostal infarkt, přišly za ním jeho děti a řekly mu: “ Musíš toho nechat, jinak bys umřel. Nauč nás, jak ti s tvou prací můžeme pomoci.” Skutečně to udělal a rodina se opět stmelila.

Blok energetického vyčerpání (obr. 12-2B). V tomto případě se jedná o oslabení toku energie do končetin směrem k jejich distálnímu (vzdálenějšímu) konci. Osoba doslova “odřízne” končetiny tím, že nedovolí, aby energie do nich proudila, což nakonec vyvolá jejich zeslábnutí nebo dokonce jejich nedostatečný vývoj . Tato osoba se pak bude používání končetin vyhýbat, a tak se vyhne také pocitu vlastní slabosti a s ním souvisejícím hlubším pocitům - např. pocitu, že není schopna stát v životě na vlastních nohách, nebo pocitu životní nedostatečnosti a selhání.

Energetický únik (obr. 12-2C) nastává, když energie uniká ven z kloubů namísto toho, aby proudila dál dolů končetinami. Člověk to dělá podvědomě proto, aby zeslabil energetický tok v místě, kde necítí dost síly nebo zkušenosti, aby dokázal reagovat na určité zážitky. Důvod, proč se chceme vyhnout jakékoliv reakci, pramení z dětské zkušenosti, že reakce je vždy buď nesprávná, nebo dokonce nebezpečná - když jste se například jako dítě natahovali po něčem, co jste chtěli mít, možná jste dostali přes ruku. Slabost v končetinách, právě tak jako špatná koordinace, ústí tedy v odmítnutí užívání končetin. Oba dva poslední typy bloků také způsobují, že končetiny jsou studené a snadno zranitelné v těch místech, kde se vyskytují energetické díry. Tyto typy bloků tedy přinášejí problémy s klouby.

To, jaký druh bloků se u člověka vyvine, záleží na mnoha věcech včetně jeho povahy a ovzduší, které ho obklopovalo v dětství. Všichni používáme kombinaci těchto bloků. Které jsou vaše oblíbené?

ENERGETICKÉ OBRANNÉ SYSTÉMY

Všichni vytváříme bloky, protože se nám svět zdá nebezpečný. Vytváříme je podle určitých vzorů a ovlivňují náš energetický systém.

Naše energetické obranné systémy jsou vytvořeny tak, aby dokázaly odrazit útok - buď aktivně, nebo pasivně - proti nějaké vnější síle. Jsou modelovány tak, aby buď předvedly naši sílu a odstrašily tak agresora, nebo aby nám získaly pozornost, a to nepřímo, aniž bychom přiznali, o co nám vlastně jde.

Příklady obranných systémů, které jsem objevila, jsou znázorněny na obrázku 12-3. Tyto obranné systémy začínají fungovat tehdy, když se jednotlivec cítí ohrožen. Při té formě obrany, kterou nazývám “dikobraz”, se aura jakoby naježí, takže dotyk s ní způsobuje bolest. Má obvykle bělavo-šedou barvu a je pichlavá. Častokrát když jsem položila ruce na někoho, kdo si to nepřál, cítila jsem, jak se mi ostny zapichují do rukou. Lidé odpovídají na tento druh obrany ponejvíce tím, že se vzdálí.

Při “ústupové” formě obrany (obrana stažením se) část vědomí a aury, která je ohrožena, opustí tělo ve formě obláčků světle modré energie. Oči dotyčné osoby mají v tu chvíli zasněný pohled, ačkoliv předstírá, že vám soustředěně naslouchá. Totéž platí o tom, kdo je takzvaně “duchem nepřítomen”. Tato konfigurace se vyznačuje delším trváním než “ústup”, který trvá jen několik sekund či minut, nanejvýš několik hodin. Když je však někdo duchem nepřítomen, trvá to obvykle delší dobu, někdy dny, jindy celé měsíce. Viděla jsem i případy, kdy lidé byli částečně mimo svá těla v důsledku nějakého traumatu nebo chirurgického zákroku ve velmi raném věku po celá léta. Jedné mladé ženě operovali asi ve dvou letech srdce. Bylo jí jednadvacet, když jsme začaly spolupracovat. Potřebovala pomoc, aby se její energetická těla pevněji spojila s fyzickým tělem. Byla totiž se svými vyššími těly v kontaktu jen částečně: vznášela se nad ní, za ní a okolo ní. Toto jejich odpojení vyústilo v izolaci od vlastních pocitů, kterou klientka trpěla.

Verbální čili slovní odmítnutí je spojeno s velkým množstvím energie v hlavě - obvykle je žluté barvy a s těžkým blokem v krku. Energie ve spodní polovině pole, která je bledá a utlumená, je vyčerpaná, protože verbální výměna udržuje proudění energie v hlavě.

Orální sání má úzký vztah k verbálnímu odmítnutí. Osoba na obrázku dokáže velmi účinně vysávat energii z ostatních lidí, aby naplnila své vlastní pole, jelikož není obvykle schopna přijímat energii z prostředí, které ji obklopuje. Jinými slovy: ve schopnosti čerpat orgonickou energii z atmosféry, která osobu obklopuje, je nějaká závada, která ji nutí brát si energii od ostatních. Tato forma sání se dá vycítit ze žvanění, které nudí a vyčerpává, nebo z “vysavačových” očí některých lidí. Tito lidé rádi vyhledávají společnost. Tam najdou ty, kteří se naopak potřebují zbavit přebytku energie (masochistické typy), a jsou pro ně partnery, se kterými si navzájem docela dobře vyhovují (viz kapitola 13).

“Háky” jsem pozorovala u některých lidí s psychopatickou charakterovou strukturou, když museli čelit řekněme skupině lidí. Takový člověk je velmi vystrašený a vytvoří si na vrcholku hlavy hák, který hodí, když jde do tuhého, na kohokoliv, kdo se mu jeví jako útočník, což je obvykle spojeno s nějakým verbálním prohlášením. Jestliže se tento typ osobnosti naopak chce utkat s někým, pokusí se ho zachytit pomocí mentální energie za hlavu. Smyslem toho je udržet druhého uvnitř vlastního energetického pole až do chvíle, kdy je jasné, že “bude po mém a stane se, co si přeji”. Tento typ obrany či útoku působí na adresáta velmi výhružně, protože podle všeho zdání osoba postupuje logicky ve velmi racionálních krocích, které vedou k “správnému" závěru, a zpráva “mezi řádky” jasně říká, že pro příjemce je lepší, aby souhlasil. Tento druh výměny je obvykle doprovázen základním předpokladem, že ten druhý je “zlý” a nemá pravdu, kdežto já jsem “dobrý” a pravdu mám.

“Chapadla” jsou slizká, kluzká a těžká. Natáhnou se k vašemu solárnímu plexu a usilují o ukořistění, vytažení a pohlcení vaší energetické esence. Tato osoba je plná vlastní esence, ale neví, jak s ní naložit, protože cítí, že kdyby se energie dala do pohybu, mohlo by to pro něj znamenat pokoření. Potácí se v zoufalství a ztrácí nakonec se svou vlastní energetickou podstatou kontakt. Na čas může přijmout tichý, zadumaný postoj. Na energetické úrovni je ovšem jeho tiché přemýšlení velmi “hlasité”. Stojí stranou v místnosti plné lidí, kteří se aktivně baví. Za chvíli je už obklopen těmi, kdo se mu snaží pomoci, a on (podvědomě) velmi mile a šikovně odmítá každou nabízenou pomoc či radu, vysvětlujíc, proč to nejde, a požaduje další návrhy, protože si myslí, že potřebuje něco dostat zvenčí, - ale to, co potřebuje, je ve skutečnosti naopak dávat.

Může potom vyzkoušet “slovní (verbální) šípy”, aby někoho vyprovokovala k agresi. Tyto šípy nezraňují pouze slovně, ale i energeticky. Proletí vzduchem a zasáhnou adresáta velmi přesně a účinně. Střelec podvědomě doufá, že způsobí tak silnou bolest, aby vyvolala agresi, což mu dá záminku k výbuchu vzteku, aniž by to pro něj bylo pokořující. Tímto způsobem se snaží ponižovat ostatní a zároveň se vyhnout jakýmkoliv pocitům ve spodní polovině těla.

Osoba, která používá “hysterickou obranu”, ráda odpoví na “šípy” výbuchem - zaútočí tím způsobem, že vrhne do protivníkova pole klikaté blesky a exploze barev se zběsilostí, která děsí a odstrašuje vpádem násilí a chaosu. Účelem je vytáhnout energii z protivníkova prostoru a přivlastnit si ji.

Osoba, která používá obranu “ovládáním hranic”, se stáhne ze situace a přitom zpevňuje a zesiluje své hranice, aby zůstala nedotčená. Dává tak najevo svou svrchovanost a prostě vyjádří svou převahu předvedením pevně uspořádané dobře kontrolované síly a vůle, která vane a vyzařuje z jeho aury, takže není pochyb, kdo je zde pánem a komu se nemáme do ničeho plést.

CVIČENÍ K URČENÍ VAŠEHO HLAVNÍHO ZPŮSOBU OBRANY

Vyzkoušejte si každý z těchto obranných systémů; které z nich používáte vy? Zkuste to se skupinou lidí. Každý chodí kolem dokola místnosti a zkouší si jednotlivé obranné systémy. Který z nich je vám dobře známý? Které používáte a při jaké příležitosti? Pravděpodobně používáme mnohem víc obranných systémů. Nepochybně dokážete nalézt další - které třeba užíváte vy sami nebo které užívají vaši přátelé. Důležité je uvědomit si, že je užíváme všichni a všichni - ať vědomě, či nevědomě - s těmito způsoby vzájemného působení souhlasíme. Nikdo nás nenutí vstupovat do těchto interakcí, jsou dobrovolné. Občas na určité úrovni našich osobností z nich dokonce máme radost. Nemusíme se obávat, když se s nimi setkáme - vždy máme možnost odpovědět spíše tolerancí než obranou.

Co si musíme uvědomit, je vždy důvod, proč se někdo brání - aby ochránil některou zranitelnou část sebe, část, kterou si přeje držet pod kontrolou a schovat buď před ostatními, nebo sám před sebou, nebo obojí. Většina těchto systémů vzniká v dětství. Jak jsme viděli v kapitole 8, vývoj dětské aury - stejně jako vývoj těla - není plně ukončen. Aura také prochází určitými stadii vývoje, a teprve v průběhu růstu se charakterové modely (vzorce), které představují jak naši sílu, tak i zranitelnost, stávají zřetelnějšími.

Použitá literatura: Barbara Ann Brennan, Ruce světla, Pragma, Praha 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2012 12:40 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 04, 2010 10:08 am
Příspěvky: 1472
Většina už slyšela nebo dokonce mnozí i cvičí 5 Tibeťanů, méně známý je pokračující 6.cvik, navazující...:

6.cvik z "pěti" Tibeťanů:
(+obrázky a popis všech 6-ti cviků Tibeťanů:
http://www.reiki-cz.com/reiki-techniky.php?id_t=11

“U průměrného muže nebo průměrné ženy je odčerpávána největší část životní síly, která vyživuje energetická centra neboli čakry v podobě sexuální energie pouze spodními čakrami, takže zbylé čakry jsou vyživovány nedostatečně.
Abychom dosáhli optimálního účinku, musíme tuto mocnou energii nejprve aktivovat a pak nasměrovat nahoru tak, aby ji mohlo užívat všech sedm čaker. Jinými slovy: jestli chceme energii převést do horních čaker, je nutné uzavřít se do celibátu. (Poznámka vydavatele na konci této kapitoly.)
Přestože se zdá, že je velmi jednoduché nasměrovat životní energii nahoru k vyšším čakrám, většinou se to nedaří. Na Západě se o to pokoušely mnišské řády a ztroskotaly, protože se snažily pohlavní energii ovládnout tím, že ji potlačovaly. Existuje jen jeden způsob, jak ovládnout tento mocný pud, který nevede cestou jeho potlačení, ale cestou jeho přeměny a zároveň pozvednutí. Takovým způsobem jste nejen “životní elixír", jak býval nazýván, objevili, ale také ho užili, což se dříve dařilo jen zřídka.
Jestliže chcete provádět Šestý ritus, dbejte následujícího. Měl by se praktikovat jen tehdy, když máte přebytek sexuální energie a přirozenou potřebu ji nějak realizovat. Naštěstí je ritus tak jednoduchý, že ho můžete provádět kdykoliv a kdekoliv, když pocítíte jeho potřebu.
Postavte se zpříma a zhluboka vydechněte. Přitom se předkloňte dopředu a opřete se rukama o kolena. Vytlačte z plic poslední zbytek vzduchu a vraťte se do předchozího vzpřímeného postoje. Dejte ruce v bok a zakloňte se. Tím se vám narovnají záda. Vtáhněte přitom břicho co možná nejvíc dovnitř a hrudník zvedejte vzhůru.
V takové pozici zůstaňte tak dlouho, jak to vydržíte. Když už se konečně budete muset nadechnout, nechtě proudit vzduch nosem. Když budete mít plíce plné, vydechněte ústy. Při výdechu uvolněte paže a svěšte je volně podél těla. Několikrát se zhluboka nadechněte. To je ritus, který zakončuje celý systém cviků - jakási jeho koruna. Pro většinu lidí je třeba ho jen třikrát opakovat, aby byla jejich sexuální energie převedena s celou svou působností směrem vzhůru.
Existuje jediný rozdíl mezi člověkem, který je zdravý a vitální, a člověkem těžícím z těchto tibetských cviků. První vyjadřuje svou životní sílu sexuální energií, zatímco druhý vede tuto sílu směrem vzhůru, aby tak dosáhl harmonie a rovnováhy všech sedmi center energie. To je také důvod, proč je takový člověk každým dnem, každým okamžikem mladším a mladším. Vyrábí si sám v sobě pravý "elixír mládí".
Teď už chápete, že si .pramen mládí' nosí každý v sobě. Pět tibetských ritů - nebo šest, abych byl přesný - je klíčem, který otevírá dveře. Když pomyslím na Ponce de Leona a jeho marné hledání ,studny mládí', kolik strastí si vytrpěl, aby se pak vrátil s prázdnýma rukama. A přitom mohl dojít k cíli, aniž by opustil svou rodnou zem. Ale stejně jako já, věřil i on, že se tato ,studna mládí' musí nacházet v nějakém vzdáleném koutu naší země. Neměl ani tušení, že je celou dobu ukryta v něm samém.
Pochopte také, prosím, že ten, kdo chce šestý ritus provádět s úspěchem, musí uvnitř sebe pociťovat alespoň nějakou sexuální energii. Pro člověka, který nic takového necítí, je tento ritus zhola zbytečný. On nebo ona by ho v takovém případě neměli praktikovat, protože by mohl vést ke skleslosti. Místo toho by měl takový člověk bez ohledu na své stáří cvičit v dostatečné míře všech pět tibetských cviků, až pocítí opět dostatek sexuální energie.
Tento šestý cvik by rovněž neměl provádět ten, kdo k němu nemá dostatečně silnou motivaci. Když někdo cítí nedostatečnost, co se týče vyjádření své sexuality a musí stále bojovat, aby překonal sílu její přitažlivosti, pak není ani schopen svou energii přeměnit a směrovat jinam. Jeho energie by mohla naopak podporovat neklid a vnitřní konflikt. Šestý ritus je určen především pro ty, kdo cítí, že v sexuální oblasti došli naplnění a mají skutečnou touhu se věnovat jiným cílům.
Pro většinu lidí je volba života v celibátu neschůdnou cestou; ti by měli zůstat u prvních pěti cviků. Avšak může se stát, že praktikování těchto cviků časem povede ke změně priorit a k upřímné touze po vyšších cílech.
V takovém okamžiku by se měl dotyčný nebo dotyčná pevně rozhodnout a začít žít jiným životem. Takový člověk by měl být schopen pokračovat v cestě, aniž by se stále ohlížel. Jen ten, kdo to dokáže, je na cestě k mistrovství a je schopen využít životní síly k dosažení všeho, co si přeje."

Poznámka vydavatele:
Je skutečně problematické převádět sexuální energii do horních čaker (což šestý ritus způsobuje) a byt přitom sexuálně aktivní, tedy vyzařovat energii pro spodní čakry. K tomu se vztahuje varování plukovníka Bradforda, který navíc zastává dogma neslučitelnosti sexuální slasti s “pravým" duchovnem. S tímto - ve třicátých letech rozšířeným názorem- nemohou vydavatelé souhlasit. Varující plukovníkova poznámka o riziku experimentování při provádění šestého cviku však byla v dosavadních vydáních ponechána (ze zřejmě přílišné opatrnosti). Mezitím se zjistilo: nevyvolává žádné těžkosti praktikovat tento cvik při sexuální zdrženlivosti a později po “návratu" do tělesně vitální sexuality s ním přestat, to je pokračovat dál v navyklých pěti cvicích. Jsou s tím zkušenosti doložitelné od různých léčitelů i terapeutů. Také Penny McLeanová, která ve svých seminářích a přednáškách doporučuje pět tibetských cviků, přidává k nim i tento šestý. Konečně, i žáci školy Nizhoni Chríse Griscoma popisují, že jím tento cvik pomáhá pročišťovat v pubertě nové pocity a energie. Praktikují toto šesté tibetské cvičení a nežijí odříkavě. Několik hodin po cvičení se však straní styku.

Použito z knihy Petera Keldera, Pět Tibeťanů


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 298 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz